Ποινές ετοιμάζεται να επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες περιεχομένου για κινητά τηλέφωνα, όπως είναι τα ringtones και τα wallpapers.
Σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 500 sites τα οποία πωλούν ringtones, wallparers, υπηρεσίες ειδήσεων και βιντεοπαιχνίδια, το 80% των χρεώσεων είναι παραπλανητικές και κρύβονται στα ψιλά γράμματα.
Παρατυπίες βρέθηκαν στους 39 από τους 43 δικτυακούς τόπους που εξετάστηκαν στη Βρετανία, σε 40 από τους 43 στην Τσεχία, καθώς και σε όλους τους δικτυακούς τόπους που εξετάστηκαν στην Δανία, την Ισπανία, την Κύπρος, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία, την Φινλανδία και την Σουηδία.
Μεταξύ των παρατυπιών που εντοπίσθηκαν, ήταν οι ασαφείς λογαριασμοί που δεν περιλαμβάνουν τους φόρους και την τελική τιμή, κρυφές χρεώσεις που κρύβονται στα ψιλά γράμματα ή τη χρήση της λέξης «δωρεάν» για την προσέλκυση των καταναλωτών σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια, καθώς επίσης και απουσία στοιχείων επικοινωνίας.
«Υπερβολικά πολύς κόσμος πέφτει θύμα σε ακριβές εκπλήξεις από μυστηριώδεις χρεώσεις, τέλη και συνδρομές σε ήχους κλήσεις, για τις οποίες ενημερώνονται για πρώτη φορά, όταν δουν το λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας», δήλωσε η επίτροπος Καταναλωτών, Μαγκλένα Κούνεβα.
«Πρέπει να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ειδικά στους εφήβους και τα παιδιά: προσέξτε. Όλα κρύβονται στα ψιλά γράμματα. Βεβαιωθείτε ότι δεν εγγράφεστε σε περισσότερα από όσα ζητήσατε», τόνισε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ετήσιος τζίρος των υπηρεσιών αυτών στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, φτάνει τα 691 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 1/3 του ποσού αφορά ήχους κλήσης.
Σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 500 sites τα οποία πωλούν ringtones, wallparers, υπηρεσίες ειδήσεων και βιντεοπαιχνίδια, το 80% των χρεώσεων είναι παραπλανητικές και κρύβονται στα ψιλά γράμματα.
Παρατυπίες βρέθηκαν στους 39 από τους 43 δικτυακούς τόπους που εξετάστηκαν στη Βρετανία, σε 40 από τους 43 στην Τσεχία, καθώς και σε όλους τους δικτυακούς τόπους που εξετάστηκαν στην Δανία, την Ισπανία, την Κύπρος, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία, την Φινλανδία και την Σουηδία.
Μεταξύ των παρατυπιών που εντοπίσθηκαν, ήταν οι ασαφείς λογαριασμοί που δεν περιλαμβάνουν τους φόρους και την τελική τιμή, κρυφές χρεώσεις που κρύβονται στα ψιλά γράμματα ή τη χρήση της λέξης «δωρεάν» για την προσέλκυση των καταναλωτών σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια, καθώς επίσης και απουσία στοιχείων επικοινωνίας.
«Υπερβολικά πολύς κόσμος πέφτει θύμα σε ακριβές εκπλήξεις από μυστηριώδεις χρεώσεις, τέλη και συνδρομές σε ήχους κλήσεις, για τις οποίες ενημερώνονται για πρώτη φορά, όταν δουν το λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας», δήλωσε η επίτροπος Καταναλωτών, Μαγκλένα Κούνεβα.
«Πρέπει να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ειδικά στους εφήβους και τα παιδιά: προσέξτε. Όλα κρύβονται στα ψιλά γράμματα. Βεβαιωθείτε ότι δεν εγγράφεστε σε περισσότερα από όσα ζητήσατε», τόνισε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ετήσιος τζίρος των υπηρεσιών αυτών στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, φτάνει τα 691 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 1/3 του ποσού αφορά ήχους κλήσης.
πηγη :zougla.gr