Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Ψήφισμα της Παμπελοποννησιακής Συντονιστικης Επιτροπης για την Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο

Η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) είμαστε ριζικά αντίθετοι με κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας – Καλαμάτας και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.
Δεδομένου ότι το συντριπτικά μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου ελλείμματος του οργανισμού του ΟΣΕ οφείλεται σε ανεξόφλητες οφειλές του δημοσίου προς τον οργανισμό, αλλά και σε παραλείψεις και λανθασμένες επιλογές, θεωρούμε εξαιρετικά άδικη την επιλογή για περικοπές δρομολογίων. Διότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στη σωστή.... κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου.
Είναι γνωστό ότι για τον ίδιο όγκο μεταφορών ο σιδηρόδρομος απαιτεί 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει 16 φορές λιγότερα ατυχήματα και 10 φορές λιγότερη ρύπανση από τα αυτοκίνητα.
Εκτιμούμε ότι αποτελεί μέγα σκάνδαλο η μη ολοκλήρωση μετά από 88 μήνες της «ανακαίνισης» της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ οι μελέτες προέβλεπαν ότι αυτό θα γίνει σε 18 μήνες. Συνεπώς είναι τεράστιες οι ευθύνες όσων διαχειρίστηκαν τις υποθέσεις του σιδηρόδρομου, ιδιαίτερα από το 2003 μέχρι σήμερα.
Απαιτούμε:
Α. Γενικά
Τη διατήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Την επαναφορά όλων των δρομολογίων που καταργήθηκαν τον Αύγουστο του 2009.
Να γίνει προκήρυξη για πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού.
Β. Κανονικοποίηση της γραμμής του μετρικού V της Πελοποννήσου
Ζητούμε άμεση προώθηση της απόκτησης μελετητικής ωριμότητας για τη γραμμή κανονικού πλάτους Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα και στη συνέχεια κατασκευή όλου του δυτικού άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου.
Ζητούμε άμεσα την προώθηση των μελετών κανονικοποίησης της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα και την κατασκευή των τμημάτων Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου.
Γ. Επαναλειτουργία της γραμμής Τρίπολη – Καλαμάτα
Να ολοκληρωθούν άμεσα τα έργα στο τμήμα Τρίπολη – Καλαμάτα και να τεθεί σε λειτουργία με 5 δρομολόγια χωρίς βραδυπορίες. Επίσης να γίνει ανακαίνιση στο Πύργος – Κυπαρισσία – Ζευγολατιό.
Να κλείσουν όλες οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις που υπάρχουν κατά μήκος της γραμμής στο τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Ολυμπία – Καλαμάτα και στα τοπικά δρομολόγια, οι οποίες επηρεάζουν και την ασφάλεια και την ταχύτητα. Να κατασκευαστεί άμεσα σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, καθώς και να γίνει τοποθέτηση παντού αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις.
Να γίνει άμεσα προμήθεια σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό.
Να γίνει άμεση αναβάθμιση του μηχανοστασίου Καλαμάτας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου.
Να προωθηθεί το θέμα του τουριστικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και η σύνδεσή του με όλα τα αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία π.χ. η διαδρομές Καλαμάτα – Αρχαία Μεσσήνη – Αρχαία Ολυμπία και Καλαμάτα – Μυκήνες – Επίδαυρος – Ναύπλιο να καθιερωθούν ως πολιτιστικές διαδρομές της Πελοποννήσου.
Δ. Στήριξη των προαστιακών δρομολογίων σε όλους τους Νομούς της Πελοποννήσου
Να επαναλειτουργήσουν όλα τα προαστιακά δρομολόγια από Καλαμάτα – Μεσσήνη και Καλαμάτα – Κυπαρισσία, καθώς και από Πύργο μέχρι Πάτρα και Κυπαρισσία, επίσης τα προαστιακά δρομολόγια της Κορίνθου και του Άργους.
Να διευρυνθούν τα προαστιακά με περιφερειακή αντίληψη από Καλαμάτα προς Πύργο και Τρίπολη και από Κόρινθο και Άργος προς Τρίπολη και από Πύργο προς Πάτρα.
Να δρομολογηθούν για τα προαστιακά σύγχρονα, μικρά και ευέλικτα τρένα.
Τονίζουμε ότι η Πελοπόννησος, όπως και όλη Ελλάδα, έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που θα λειτουργεί με αξιοκρατικά κριτήρια, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με την διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
To όραμά μας είναι η Καλαμάτα να μην είναι το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του V της Πελοποννήσου, αλλά το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του ενιαίου V της Ελλάδας που θα ξεκινάει από Ηγουμενίτσα από τη μία πλευρά και η άλλη από Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη.
Απαιτούμε να δεσμευτεί η κυβέρνηση και όλα τα πολιτικά κόμματα ο πλήρης και ουσιαστικός εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου στο V της Πελοποννήσου είναι έργο ευρωπαϊκό εθνικής και όχι περιφερειακής σημασίας.
Γι’ αυτό το λόγο ζητάμε να υπάρξει στήριξη στον αγώνα μας και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις.
Τέλος τονίζουμε και πάλι ότι δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση την κατάργηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails