Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2009

Δίνεται σήμερα στην Κυκλοφορία η δέυτερη σήραγγα του Αρτεμισίου...

Με γοργούς ρυθμούς διεξάγονται τα έργα υποδομής των οδικών αξόνων στην Πελοπόννησο, ήτοι στον αυτοκινητόδρομο της Ανατολικής Πελοποννήσου και στην Ολυμπία Οδό.
Σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς παραδίδει στην κυκλοφορία τη δεύτερη σήραγγα του Αρτεμισίου, ενώ το σύνολο των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα έχουν διανοιχτεί.
Ο αυτοκινητόδρομος Α7, γνωστός και ως Ανατολική Οδός Πελοποννήσου, ξεκινά από... τον οδικό άξονα Πατρών – Αθήνας – Θεσσαλονίκης Ευζώνων στο ύψος της Κορίνθου και καταλήγει στην Καλαμάτα. Συνδέει δηλαδή την Κόρινθο, τη Μεγαλόπολη και την Καλαμάτα και συνδέεται με τα όρια του νομού Μεσσηνίας στο ύψος της Τσακώνας.

Την κατασκευή του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου έχει αναλάβει η κοινοπραξία Μορέας, στην οποία συμμετέχουν η Άκτωρ Παραχωρήσεις του Oμίλου Ελλάκτωρ και η Intracom Συμμετοχών με 86,67% και 13,33%, αντιστοίχως.

Η παραχωρησιούχος εταιρεία έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου, το οποίο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του άξονα "Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα" και του κλάδου "Λεύκτρο – Σπάρτη". H Μορέας αναβαθμίζει το υφιστάμενο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη (μήκους 82,6 χλμ.) και κατασκευάζει νέα τμήματα από την Τρίπολη έως την Καλαμάτα και από το Λεύκτρο έως τη Σπάρτη. Το συνολικό μήκος του έργου είναι 205 χλμ.

Ο Α7, έργο προϋπολογισμού περίπου 1 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του 2011 και αναμένεται ότι θα μειώσει σημαντικά το συνολικό χρόνο διαδρομής. Μάλιστα, όπως είχε αναφέρει ο κ. Σουφλιάς στο πλαίσιο παλαιότερης επίσκεψής του στον αυτοκινητόδρομο, με την ολοκλήρωση των έργων "η απόσταση Αθήνα – Καλαμάτα θα διανύεται σε δύο ώρες, ενώ αυτή της Κορίνθου – Καλαμάτας σε μία ώρα και ένα τέταρτο".

Ολυμπία Οδός

Με ταχείς ρυθμούς εκτελούνται και οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος που έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός Α.Ε. στην οποία συμμετέχουν η γαλλική Vinci (36%), η Hochtief (25%), η J&P Άβαξ (18%) και η Αθηνά (3%) και η Άκτωρ Παραχωρήσεις (18%).

Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 365 χλμ. θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο δρόμο υψηλού κινδύνου που σήμερα ενώνει την Ελευσίνα με την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο και θα επεκταθεί ως τον αυτοκινητόδρομο προς Καλαμάτα, στη διασταύρωση με την Τσακώνα.

Στο πλαίσιο αυτό εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος, μήκους 63,4 χλμ., όπως και της παράκαμψης Πατρών, άξονες που αποπερατώθηκαν πριν από μερικά χρόνια. Οι εργασίες συντήρησης της Κορίνθου – Πατρών ολοκληρώνονται τον Αύγουστο και αφορούν, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση της ασφάλειας και τη μείωση της ολισθηρότητας της Κορίνθου – Πατρών.

Παράλληλα, τα νέα τμήματα Κόρινθος - Πάτρα, μήκους 120 χλμ, Πάτρα- Πύργος, μήκους 87,5 χλμ. και Πύργος - Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ., σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2012 και 2014, αντιστοίχως. Στο κομμάτι, επίσης, Ελευσίνα - Κόρινθος βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η κατασκευή της νέας γέφυρας Πάχης, καθώς η υφιστάμενη γέφυρα έχει παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση.

Το "στοίχημα" για την κοινοπραξία είναι η γρήγορη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Κορίνθου – Πατρών. Γι΄ αυτό έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια που δουλεύουν ταυτόχρονα σε όλο το μήκος της Αθηνών – Πατρών, σε Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Ανατολικό Αίγιο και Δρέπανο.

Τον περασμένο Φεβρουάριο ξεκίνησε και η κατασκευή των πέντε από τις συνολικά 19 νέες σήραγγες που θα διαθέτει το έργο. Η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας, στο ύψος του Ψαθόπυργου Αχαΐας.

Όταν αποπερατωθεί ο αυτοκινητόδρομος, οι οδηγοί θα μπορούν να εξοικονομούν 40 λεπτά για το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος -– Πάτρα, 35 λεπτά για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός και 30 λεπτά για το τμήμα Αλφειός – Καλό Νερό (Κυπαρισσία) – Τσακώνα.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
http://www.capital.gr/News.asp?id=793335

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails