Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

Θα ήθελα σ’ αυτές τις εκλογές…

Κάποιοι να πουν ένα μεγάλο «ΟΧΙ» στα παραδοσιακά ΜΜΕ και κυρίως στην τηλεόραση.
Να πουν ένα μεγάλο «ΟΧΙ» στους παρουσιαστές και εκπομπάρχες της τηλεοπτικής αλητείας.
Να αρνηθούν κάθε πρόσκληση στα τηλεοπτικά στούντιο κρατικών και ιδιωτικών καναλιών.
Να τους δείξουν την απόλυτη περιφρόνησή τους. Να «φτύσουν» το γυαλί και τις κάμερες. Να τους δείξουν πως αυτό το ΤΣΙΡΚΟ δεν μπορεί να συνεχίσει να δίνει παραστάσεις και να ....μετατρέπει σαν την Κίρκη τους πάντες σε «νούμερα». Τουλάχιστον όχι με εκείνους.
Να καταλάβουν πως όσο συνεπής και αν είσαι, όσες προτάσεις και θέσεις αν έχεις, όσο κι αν δεν θέλεις να γίνεις καραγκιόζης και μαριονέτα, είσαι χαμένος από χέρι όταν βρεθείς στην Αρένα των ΜΜΕ. Πίθηκοι και ύαινες θα σε καταπιούν αμάσητο.
Θα ήθελα κάποιοι να τολμήσουν να πουν «ΟΧΙ» σε αυτή την θηριώδη εξουσία. Να τολμήσουν να αμφισβητήσουν τους επικοινωνιολόγους, τους ίματζ-μέικερς και τους θηριοδαμαστές των πολιτών που λένε, χρόνια τώρα, πως «αν δεν βγεις στο γυαλί δεν θα σε ψηφίσει ούτε η μάνα σου».
Λένε ψέματα.
Θα ήθελα να πουν «ΟΧΙ», όχι σνομπάροντας αλλά ως ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΣΗ!
Μια ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΣΗ που θα λέει «δεν συμμετέχω στο παιχνίδι σας γιατί εσείς κινείτε τα νήματα. Διότι εσείς κυβερνάτε!». Κι ΑΥΤΟ πρέπει να σταματήσει!
Και στο κάτω-κάτω μη σώσει και σε ψηφίσει καμιά μάνα σου αν περιμένει να την πείσεις μέσα από μια εκπομπή ή ένα τηλεοπτικό σποτ!
Θα ήθελα να κάνουν κι ένα ακόμη βήμα: Να απαγορέψουν στους δημοσκόπους να τους μετράνε! Μπορεί να γίνει! Κι ακόμη…
Να ζητήσουν από τον κόσμο να μην συμμετέχει σε καμιά δημοσκόπηση!

Προφανώς, μάταια περίμενα το μεγάλο «ΟΧΙ» και σε αυτές τις εκλογές και μάταια θα το περιμένω και στις επόμενες.
Οσο όμως αυτό το «ΟΧΙ» δεν ακούγεται, τόσο θα βουλιάζουμε. Τόσο θα επικρατεί η άποψη του «όλοι ίδιοι είναι».
Γιατί όσο παίρνεις μέρος στο στημένο παιχνίδι, τόσο γίνεσαι μέρος του προβλήματος!



Υ.Γ. Υπάρχουν κι άλλα Μέσα, πλέον, διάβολε!
Παλιά και Νέα!

http://naftilos.blogspot.com/2009/05/blog-post_7997.html

Eurovision 2009 - Norway - Alexander Rybak - Fairytale




Αθωώθηκε ομόφωνα ο φοιτητής Παναγιώτης Κετίκης για τα "πράσινα παπούτσια"

Αθωώθηκε ομόφωνα από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Κατερίνης εν μέσω χειροκροτημάτων από τους φίλους και συγγενείς του ο φοιτητής Παναγιώτης Κετίκης για την υπόθεση "πράσινα παπούτσια", καθώς και ο Γρηγόρης Παπαβασιλείου. Καταδικάστηκαν μόνο δύο εκ των κατηγορουμένων σε 17 και 12 μήνες φυλάκιση με αναστολή αντίστοιχα για διατάραξη συγκοινωνιών και κοινής ειρήνης, οι οποίοι άσκησαν έφεση, ενώ ο πέμπτος των κατηγορουμένων θα δικαστεί σε άλλη ημερομηνία.
Δηλώσεις του φοιτητή Παναγιώτη Κετίκη :.....
"Όλα καλά. Μετά από δύο χρόνια καθαρίσαμε. Γίναμε και πάλι λευκοί και συνεχίζουμε τη ζωή μας με τους κανονικούς ρυθμούς. Ότι κάναμε και πριν το κάνουμε και τώρα όσο μπορούμε καλύτερα. Εντάξει, ήταν μια πολύ καλή απόφαση, στη δική μου περίπτωση τουλάχιστον ήταν αθωωτική ομόφωνα και αυτό δείχνει πως υπάρχουν ακόμη κάποια πράγματα που λειτουργούν. Πέρασα πολλά αυτά τα δύο χρόνια και ιδίως η σημερινή ημέρα ειδικά ήταν μαρτύριο. Αλλά Δόξα το Θεό, όλα πήγαν καλά".

Δήλωση του Νίκου Κετίδη, πατέρα του Παναγιώτη :

" Μετά από έναν διετή Γολγοθά, στον οποίο ισορροπήσαμε στην κόψη του ξυραφιού. Αθωώσαμε το παιδί μας και το παραδίδουμε λευκό στην ελληνική κοινωνία. Ευχαριστώ την ελληνική δικαιοσύνη, στην οποία είχα πάντα εμπιστοσύνη και εξακολουθώ να έχω πως είναι ένα ισχυρό βάθρο της δημοκρατίας".

http://lefteria.blogspot.com/2009/05/blog-post_7370.html

Νέο blog....

http://www.allostyle.blogspot.com/


Περιοδικό Manifesto ....τεύχος Σολζενίτσιν


Τα περιεχόμενά του αναλυτικά μπορείτε να τα δείτε στον νέο ιστότοπο του περιοδικού :
http://grmanifesto.wordpress.com/


Mary Cassatt... 165 χρόνια από την γέννηση της

Σαν σήμερα γεννήθηκε η πολύ γνωστή Αμερικάνιδα ζωγράφος Mary Stevenson Cassatt (22 Μαΐου 1844 - 14 Ιουνίου 1926. Η οποία γεννήθηκε στην Πελσυβάνια της Αμερικής όμως το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της το έζησε στο Παρίσι όπου και έκανε τις σπουδές της.
.... Δημιουργώντας σημαντικά έργα που την καταξίωσαν και ανέδειξαν το καλλιτεχνικό της ταλέντο ενώ η θεματλογία της εστιάστηκε στην απεικόνιση των σχέσων μητέρας και παδιού.....



Δημοσκόπηση της Alco για το Alter στο 4,1% η διαφορά


http://kafeneio-gr.blogspot.com


Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Χημεία Βιοχημεία τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές Εξετάσεις 2009

ΧΗΜΕΙΑ- ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ 2008-2009

ΘΕΜΑ 1Ο

1.1.γ
1.2 α
1.3 α-Λ, β-Λ, γ-Σ
1.4 CH3CH= CHCH3 +H2O
HCOOCH2CH3 + H2O
.....
1.5
A. CH3C = CH
B. CH3 CH CH3


OH

Γ. CH3 CH CH3


Cl

ΘΕΜΑ 2Ο

2.1 C= O,1 M
2.2 α. φαινολοφθαλεΐνη. Για να είναι κατάλληλος ένας δείκτης σε μια ογκομέτρηση εξουδετέρωσης πρέπει η περιοχή pH αλλαγής χρώματος του δείκτη να περιλαμβάνει το pH του διαλύματος στο ισοδύναμο σημείο.
Β. CHF= O,1 M, Ka(HF) =10-4
2.3 Πρέπει να προστεθεί 1 L διαλύματος Δ3

ΘΕΜΑ 3Ο

3.1
α. καρβοξυλομάδα, πεπτιδικός
β. ανάδραση

3.2
α. Λ
β. Λ
γ. Λ
δ. Σ

3.3
α. Σ
β. Σ
γ. Λ

3.4
α. 5
β. 4
γ. 1
δ. 2

ΘΕΜΑ 4Ο

4.1 « Η λακτόζη βοηθά…συμπλέγματος Β.» σελ.75
4.2 α. «Διαδικασία 1 : Γλυκόλυση
Διαδικασία 2 : Αλκοολική ζύμωση
β. Α: Ακεταλδεΰδη
γ. «Το πυροσταφυλικό οξύ παράγεται…σε αιθανόλη.» σελ.82
δ. Στάδιο ΙΙ « Το πρώτο στάδιο…με ταυτόχρονη επανοξείδωση του NADH σε
NAD+.»
ε. Κατά την επανοξείδωση του NADH αναγεννάται το NAD+ (το οποίο
συμμετέχει στην πορεία της γλυκόλυσης) και εξασφαλίζεται η συνεχής πορεία της
γλυκόλυσης.

πηγη: http://www.forthnet.gr/media/FOTOS/exetaseis2009/apant%20xhmeia-biox%202205.doc

Θέματα και απαντήσεις Πανελλαδικών Εξετάσεων 2009

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα μαθήματα που διαγωνίστηκν σήμερα οι μαθητές .... 


Τα θέματα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009
.Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Πανελλαδικές εξετάσεις 2009


Τα θέματα στο μάθημα Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Απαντήσεις θεμάτων στο μαθημα Βιολογία Θετικής Κατευθύνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Τα θέματα στο μάθημα Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές Εξετάσεις 2009

Τα θέματα στο μάθημα Χημεία - Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Χημεία Βιοχημεία τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές Εξετάσεις 2009

Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Aπαντήσεις στα θέματα του μαθήματος
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών
Ομάδα Α
Ερωτήσεις Α1- Α9
Α1 σωστό
Α2 σωστό
Α3 λάθος
Α4 λάθος
Α5 σωστό
Α6 σωστό
Α7 α
Α8 γ....
Α9 δ
Α10 σελ. 130,ενότητα 3.3.2.2., οι δυο τελευταίες παράγραφοι, από: “Ανάγκες για
ασφάλεια…-…είναι απαραίτητη η ικανοποίηση των φυσιολογικών και των αναγκών
ασφάλειας”.
Ομάδα Β
Β1 σελ. 35, ενότητα 1.4.1, από: « Το οικονομικό περιβάλλον: Περιλαμβάνει τις δομές
της οικονομίας…-…το συνδικαλιστικό της κίνημα κ.τ.λ» και σελ. 36, από: “To
Οικολογικό περιβάλλον: Είναι ένας παράγοντας...-…από τις βλάβες που η ίδια ή
άλλες αιτίες προκαλούν».
B2 Α. σελ. 42, από: “Mία επιχείρηση, για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί…-
…δηλαδή να προσφέρει καλύτερη ποιότητα και τιμή από τους ανταγωνιστές της”.
Β. σελ 42, τελευταία παράγραφος, από: « Αν μια επιχείρηση έχει υψηλή
παραγωγικότητα…-…ώστε να κάνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της περισσότερο
ανταγωνιστικά».
Β3 Α, σελ. 73, ενότητα 2.5.1, από: “H χρηματοοικονομική διοίκηση έχει βασικό
αντικείμενο την υποστήριξη…-…η διαχείριση των οικονομικών κινδύνων”.
Β. σελ, 73, συνέχεια ενότητας 2.5.1, από: «Αποτελούν για την επιχείρηση έναν
ουσιαστικό έλεγχο…-…με τον τρόπο αυτό η επιχείρηση υπόκειται σε εξωτερικό
έλεγχο».

πηγη :http://www.forthnet.gr/media/FOTOS/exetaseis2009/apan_arxes_org_22_05.pdf

Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές Εξετάσεις 2009

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
(22-5-2009)
ΟΜΑΔΑ Α ΄
ΘΕΜΑ Α1
Α.1.1.
1 ε
2 στ
3 α


Περισσεύουν το β και το δ.
Α.1.2.....
Φεντερασιόν: Από το σχολικό βιβλίο, σελ. 46: «Η μικρή κοινωνική και πολιτική
επιρροή των σοσιαλιστικών ομάδων και εργατικών ομαδοποιήσεων κράτησε ως το
τέλος των Βαλκανικών πολέμων. Η ενσωμάτωση … στη χώρα».
Πεδινοί: Από το σχολικό βιβλίο, σελ. 77: «Μία από τις δύο μεγάλες παρατάξεις της
Εθνοσυνέλευσης του 1862-1864, οι πεδινοί είχαν … μικροκαλλιεργητές. Ο λαός
συμμετείχε ενεργά στη συγκρότηση αυτής της παράταξης».
Εθνικό κόμμα (Κ. Μαυρομιχάλης): Από το σχολικό βιβλίο, σελ. 92: «Ένα από τα πιο
αδιάλλακτα αντιβενιζελικά κόμματα ˙ το εθνικό κόμμα … Βενιζελικοί».
ΘΕΜΑ Α2
Α.2.1.
Για την αντίδραση της Ελληνικής κυβέρνησης στο κίνημα του Θερίσου : Από το
σχολικό βιβλίο, σελ. 213: «Το βασιλικό … ανοιχτά» & για την αντίδραση των Μεγάλων
Δυνάμεων πριν την οργάνωση της Προσωρινής Κυβερνήσεως σελ. 213«Οι Μεγάλες
Δυνάμεις … τους ανάμειξη». Θα μπορούσε να αναφερθεί ότι ο Πρίγκιπας κήρυξε
στρατιωτικό νόμο στην Κρήτη με τη συγκατάθεση των Μ. Δυνάμεων μετά τη λήξη της
προθεσμίας των 36 ωρών που είχε δοθεί στους επαναστάτες (σελ. 212).
Α.2.2.
Από το σχολικό βιβλίο, σελ. 249: «Λίγες μέρες … Νεοτούρκων».
2
ΟΜΑΔΑ Β ΄
ΘΕΜΑ Β1
Το κόστος των Βαλκανικών πολέμων ήταν σημαντικό, καθώς η Ελλάδα
υπερχρεώθηκε, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες,
όμως δεν κλόνισε την εθνική οικονομία, όπως συνέβαινε με τις εθνικές κινητοποιήσεις
του 19ου αιώνα. Σταδιακά, η ελληνική οικονομία παρουσιάζει ενδείξεις ανάκαμψης,
γεγονός που ερμηνεύεται από το ότι οι Έλληνες πολίτες ανακτούν την εμπιστοσύνη
τους απέναντι στο κράτος και την κυβέρνηση , μετά τη θριαμβική πορεία της χώρας
στη βαλκανική σύγκρουση, όπως επισημαίνει στο παράθεμα ο Γ. Λεονταρίτης. Ο
ελληνικός λαός, φανερά πιο αισιόδοξος, βλέπει το μέλλον ευοίωνο. Επιπλέον, η
Ελλάδα βγήκε ιδιαίτερα κερδισμένη από τον πόλεμο. Από το σχολικό βιβλίο, σελ.
49: «Ενσωμάτωσε πλούσιες … γεωργική παραγωγή». Εκτός όμως από τις
αυξημένες παραγωγικές δυνατότητες, που η χώρα απέκτησε, διευρύνθηκε σημαντικά
η εγχώρια αγορά με την προσάρτηση πόλεων (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Ιωάννινα,
Ηράκλειο κ. α΄ ) που αποτελούσαν εύρωστα οικονομικά κέντρα και θα συνέβαλαν με
τη σειρά τους στην αντιμετώπιση της οικονομικής- εδαφικής καχεξίας, που ταλάνιζε τη
χώρα στο κοντινό παρελθόν ˙ οι οικονομικές προοπτικές της χώρας προοιωνίζονταν
λαμπρές, χωρίς αυτό να σημαίνει πάντα ότι δεν υπήρχαν σοβαρά προβλήματα στις
νεοαποκτηθείσες περιοχές. Ο Α. Φραγκιάδης καταρχάς αναφερόμενος στην ύπαιθρο
της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης το 1913 την παραλληλίζει με την
νοτιοελλαδική ύπαιθρο των αρχών του 19ου αιώνα, επισημαίνοντας την ύπαρξη
εκτεταμένων ελών που σε συνδυασμό με την ελονοσία ταλαιπωρούσαν τους
κατοίκους των παραπάνω αραιοκατοικημένων περιοχών. Δεν παραλείπει να
σημειώσει ότι κύρια μορφή της αγροτικής ιδιοκτησίας είναι τα τσιφλίκια παράλληλα με
μια ημι-νομαδική κτηνοτροφία. Επιπροσθέτως, τονίζει την αποκοπή αυτών των
περιοχών από τα παραδοσιακά κέντρα –οικονομικά και πολιτικά- της Οθωμανικής
Αυτοκρατορίας στα οποία μέχρι τότε ήταν προσανατολισμένες. Ακόμη παρέμενε και
ένα άλλο βασικό πρόβλημα ˙ η παρουσία μειονοτικών ομάδων στις Νέες χώρες
παρέμενε ισχυρή, ένα πολυφυλετικό μωσαϊκό διαφορετικών θρησκευτικών
πεποιθήσεων συνέθετε πια το βόρειο τμήμα της χώρας. Από το σχολικό βιβλίο,
σελ. 49: «Στη σχετικά … σημαντικά». Η χώρα ήταν έτοιμη να αφοσιωθεί στο
δύσκολο έργο της ενσωμάτωσης των νέων περιοχών. Οι ένοπλες δυνάμεις όφειλαν
να βρίσκονται σε ετοιμότητα, για να προασπίσουν τα νέα εδαφικά κεκτημένα, αφού η
Τουρκία και η Βουλγαρία δεν ήταν ικανοποιημένες από τη νέα βαλκανική διανομή σε
βάρος τους και υπέρ της Ελλάδας και εξέφραζαν φανερά την αμφισβήτηση τους για το
νέο συνοριακό καθεστώς. Η Ελλάδα αναγκαζόταν να αφιερώνει ένα μέρος των πόρων
της για την ενίσχυση της άμυνας της με αποτέλεσμα να επιβαρύνει ακόμη
περισσότερο τα δημοσιονομικά της δεδομένα.
ΘΕΜΑ Β2
Από το σχολικό βιβλίο, σελ. 165, ως πρόλογος: «Σε γενικές γραμμές …
αμφισβητούσαν». Η αρχική αυτή «διαμάχη» μεταξύ τους και οι κοινωνικές εντάσεις
που προκλήθηκαν, αντικαταστάθηκαν από ένα φόβο για τα προβλήματα που θα
προέκυπταν στην οικονομική ζωή εξαιτίας της παρουσίας των νεοφερμένων. Ο φόβος
αυτός για το οικονομικό μέλλον της χώρας απέρρεε από όλα τα κοινωνικά στρώματα ˙
ειδικότερα, η αστική τάξη από τη μια πλευρά δυσανασχετούσε για τα συμφέροντα της
3
που θίγονταν , εκφράζοντας φανερά την αντίθεση της, από την άλλη
«συνθηκολογούσε» ενώ συμβιβαζόταν με τη νέα κατάσταση. Η διάσταση γηγενών-
προσφύγων εκφράστηκε κυρίως:
Στην οικονομική ζωή: Από το σχολικό βιβλίο, σελ. 165: «Υπήρχε …
δραστηριότητες». Η Β. Γκιζελή επιβεβαιώνει ότι στις δεκαετίες που θα ακολουθήσουν
οι πρόσφυγες θα αναδειχθούν σε εξαίρετους ελεύθερους επαγγελματίες,
απασχολούμενοι σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Άλλοι θα αποτελέσουν το νέο
εργατικό δυναμικό της χώρας και οι προερχόμενοι από τα αστικά κέντρα της Μικράς
Ασίας και της Κων/λης, επειδή υπερείχαν σε σύγκριση με τους αυτόχθονες σε
επιχειρηματικό πνεύμα εκπαίδευση, κατάρτιση και προοδευτικές αντιλήψεις,
κατάφεραν να δημιουργήσουν τα δικά τους εργοστάσια. Σημαντική θα είναι και η
παρουσία τους στον αγροτικό χώρο, θα προσφέρουν τις γνώσεις τους, θα συμβάλουν
στην ανάπτυξη του με νέες καλλιεργητικές μεθόδους και την εισαγωγή νέων
καλλιεργειών αλλά θα αντιμετωπίζονται, όπως όλοι οι πρόσφυγες αρχικά, με
ανταγωνιστική διάθεση και σκεπτικισμό. Στην πολιτική ζωή, σελ. 165:
«Πριν…υπουργοί και συνεργάστηκαν με τους γηγενείς πολιτικούς στο
Κοινοβούλιο. Οι αντιβενιζελικοί … εναντίον τους».
Στην κοινωνική ζωή, σελ. 165: «Οι πρόσφυγες … ντόπιους». Οι γηγενείς έμαθαν
να συνυπάρχουν με τους πρόσφυγες, που αποτέλεσαν πια ένα αναπόσπαστο κομμάτι
της ελληνικής πραγματικότητας. Ο ρόλος του τύπου ήταν σημαντικός, καθώς μέσα
από αυτόν οι πολίτες ενημερώνονταν για τις όποιες εξελίξεις πάνω στο προσφυγικό
ζήτημα. Εξάλλου, πολλοί ντόπιοι συγκατοίκησαν με προσφυγικές οικογένειες λόγω
των επιτάξεων που πραγματοποιήθηκαν στην ελληνική επικράτεια για την προσωρινή
τους στέγαση και ο συγχρωτισμός αυτός έφερε τους Έλληνες πιο κοντά και διευκόλυνε
την ένταξη των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία. Σελ. 165: «Σιγά …
περισσότεροι».
Μολαταύτα, η ένταξη των προσφύγων δεν ήταν πάντοτε μια εύκολη υπόθεση.
Αντιδράσεις εκδηλώνονταν σε βάρος των προσφύγων εκ μέρους του αυτόχθονος
πληθυσμού. Σελ. 165: «Η αντίθεση … πολλά χρόνια» . Οι όποιες, όμως
αντιπαραθέσεις εκδηλώθηκαν, δεν αποτελούν παρά επισφράγιση της σταδιακής
κοινωνικής ανάμιξης των προσφύγων. Σελ.165-166: «Η διαχωριστική … πατρίδα
τους».

πηγ: http://www.forthnet.gr/templates/newsPosting.aspx?p=262433

Απαντήσεις θεμάτων στο μαθημα Βιολογία Θετικής Κατευθύνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 2008-2009
ΘΕΜΑ 1Ο
1. γ
2. γ
3. δ
4. α
5. β
ΘΕΜΑ 2Ο
1. «Με τον όρο ζύμωση…αντιβιοτικά» σχολ. βιβλίο σελ. 109
2. « θεραπευτικά : Τα αντισώματα…της χημειοθεραπείας.» σχολ. βιβλίο σελ. 119-120
.....
3. «Τέλος, η μετατόπιση…γαμέτες.» σχολ. βιβλίο σελ. 97-98
4. « Παρ΄ ότι γενετική καθοδήγηση…πολλαπλές αποβολές.» σχολ. βιβλίο σελ. 99
ΘΕΜΑ 3Ο
Α. 1η υπόθεση: αυτοσωμική υπολειπόμενη κληρονομικότητα:
Από το πρώτο γενεαλογικό δέντρο προκύπτουν τα παρακάτω:
P: Aa * aa
γαμέτες Α, α α
F1 Aa, aa
Ο πατέρας πρέπει να είναι ετερόζυγος για να προκύψουν οι απόγονοι οι οποίοι
πάσχουν.
Από το δεύτερο γενεαλογικό δέντρο προκύπτουν τα παρακάτω:
P: Aa * Αα
γαμέτες Α, α Α,α
F1 ΑΑ, Αα, Aa, aa
Οι γονείς πρέπει να είναι ετερόζυγοι για να δικαιολογηθεί ότι γεννήθηκαν δύο παιδιά
που πάσχουν (ομόζυγα για το υπολειπόμενο γονίδιο που προκαλεί την ασθένεια).
Συνεπώς ισχύει η παραπάνω υπόθεση.
2η υπόθεση: αυτοσωμική επικρατής κληρονομικότητα:
Από το πρώτο γενεαλογικό δέντρο προκύπτουν τα παρακάτω:
P: αa * Αα
γαμέτες α Α,α
F1 Aa, aa ισχύει αυτός ο τύπος κληρονομικότητας στο 1ο γενεαλογικό δέντρο.
Από το δεύτερο γενεαλογικό δέντρο προκύπτουν τα παρακάτω:
P: αa * αα
γαμέτες α α
F1 όλοι οι απόγονοι aa δηλαδή υγιείς
Συνεπώς δεν ισχύει η παραπάνω υπόθεση γιατί στο 2ο γενεαλογικό δέντρο έχουν
γεννηθεί και άτομα που πάσχουν.
2
3η υπόθεση: φυλοσύνδετη υπολειπόμενη κληρονομικότητα:
P: ΧΑ Υ
* Χα Χα
γαμέτες ΧΑ
, Υ Χα
F1 ΧΑ Χα , Χα Υ
Σύμφωνα με αυτή την υπόθεση προκύπτουν θηλυκά άτομα υγιή και όχι θηλυκά που
πάσχουν και αυτό δεν μπορεί να δικαιολογήσει την περίπτωση του πρώτου γενεαλ.
δέντρου.
Συνεπώς απορρίπτεται αυτός ο τύπος κληρονομικότητας.
Οι γονότυποι των ατόμων σύμφωνα με την αυτοσωμική υπολειπόμενη
κληρονομικότητα είναι οι εξής:
1Ο γενεαλ. δέντρο
Ι1 Αα
Ι2 αα
ΙΙ1 Αα
ΙΙ2 αα
ΙΙ3 αα
2ο γενεαλ. δέντρο
Ι1 Αα
Ι2 Αα
ΙΙ1 Αα ή ΑΑ
ΙΙ2 αα
ΙΙ3 αα
Β. «Αν κατά τη διάρκεια της μειωτικής διαίρεσης…του ζυγωτού.» σχολ. βιβλίο σελ.
96
«Η μελέτη των χρωμοσωμάτων…στο μικροσκόπιο.», Τα χρωμοσώματα …τον
καρυότυπο.» σχολ. βιβλίο σελ. 20
ΘΕΜΑ 4Ο
α) «Αντίθετα, στους ευκαρυωτικούς…ασυνεχή ή διακεκομμένα.» σχολ. βιβλίο σελ. 33
β)
5΄…GAAGGAGGTTGCTTAAGGGGCCCTACCAAT...3’
3’ ...CCTTCCTCCAACGAATTCCCCGGGATGGTTA...5’
«Aνεξάρτητα από τον αριθμό… της πεντόζης του.» σχολ. βιβλίο σελ. 14
γ) πρόδρομο m RNA:
5΄…GAAGGAGGUUGCUUAAGGGGCCCUACCAAU...3’
ώριμο m RNA:
5΄…GAAGGAGGUUGCUUAAUACCAAU...3’
δ) « Όταν ένα γονίδιο…αντίστοιχα.» σχολ. βιβλίο σελ. 33-34
3
ε) Όχι γιατί δεν υπάρχει η αλληλουχία 5’ GAATTC 3’
3’ CTTAAG 5’
που αναγνωρίζει η περιοριστική ενδονουκλεάση EcoRI (κόβει μεταξύ του G και A με
κατεύθυνση 5’ -3’ ) σχολ. βιβλίο σελ. 57
στ) «Στους ανώτερους ευκαρυωτικούς … εξωνίων.» σχολ. βιβλίο σελ. 60
Δηλαδή δεν κλωνοποιούνται τα γονίδια που δεν μεταγράφονται σε mRNA
στο συγκεκριμένο κυτταρικό τύπο και τα γονίδια που μεταγράφονται και παράγουν
tRNA, rRNA, sn RNA σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο σελ. 31


πηγη : http://www.forthnet.gr/media/FOTOS/exetaseis2009/apant%20biol%202205.pdf




Τα θέματα στο μάθημα Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Τα θέματα στο μάθημα Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης μπορείτε να τα δείτε εδώ

Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές Εξετάσεις 2009






Τα θέματα στο μάθημα Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Τα θέματα στο μάθημα Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης μπορείτε να τα δείτε εδώ

Απαντήσεις θεμάτων στο μαθημα Βιολογία Θετικής Κατευθύνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009


Τα θέματα στο μάθημα Χημεία - Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

Τα θέματα στο μάθημα Χημεία - Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης μπορείτε να τα δείτε εδώ

Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Χημεία Βιοχημεία τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές Εξετάσεις 2009







Τα θέματα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Πανελλαδικές εξετάσεις 2009

ΤΑ θέματα που μπήκαν σήμερα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης μπορείτε να τα δείτε εδώ

Απαντήσεις θεμάτων στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Πανελλαδικές εξετάσεις 2009



Παγκόσμια ημέρα Βιοποικιλότητας ...


Η 22 Μαΐου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια ημέρα Βιοποικιλότητας το 1993, με πρωτοβουλία των Ηνωμένων Εθνών για την καλύτερη κατανόηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα βιοποικιλότητας.......


mary cassatt... τα γενέθλια της τιμά η Google


τα γενέθλια της γνωστής Αμερικανίδας ζωγράφου mary cassatt τιμά σήμερα η Google με το λογότυπο της .....




Αναλυτικά για την mary cassatt εδώ

mary cassatt

Σαν σήμερα γεννήθηκε η πολύ γνωστή Αμερικάνιδα ζωγράφος Mary Stevenson Cassatt (22 Μαΐου 1844 - 14 Ιουνίου 1926. Η οποία γεννήθηκε στην Πελσυβάνια της Αμερικής όμως το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της το έζησε στο Παρίσι όπου και έκανε τις σπυδές της.
.... Δημιουργώντας σημαντικά έργα που την καταξίσωσαν και ανέδειξαν το καλλιετχνικό της ταλέντο ενώ η θεματλογία της εστιάστηκε στην απεικόνιση των σχέσων μητέρασ και παδιού


Προφυλακίστηκε και δέυτερο στέλεχος τησ Siemens ...

Ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Siemens Εμμανουήλ Σταυριανού είναι το δεύτερο στέλεχος της εταιρείας που προφυλακίζεται μετά τον πρώην γενικό διευθντή της Siemens Πρόδρομο Μαυρίδη. Και οι δύο προφυλακίστηκαν μετά την απολογία τους αφού κατηγορούνται για δωροδοκία και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα.....




Related Posts with Thumbnails