Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009

ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΧΕ Ή ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΕΣ Ο ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ;;;;


τελικά είχε ή δεν είχε ραντεβου ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Σωτήρης Χατζηγάκης στις Βρυξέλες .... από ότι είδαμε στον ΑΝΤ1 και είπε ο Ευαγγελάτος σήμερα πάντως δεν συνατήθηκε με την επίτροπο, που μάλλον λεγόταν ότι θα συναντηθεί.
Τι.... συμβαίνει τελικά , μήπως δεν ήθελε να έρθει σε κόντρα με τους συμπατριώτες του.

Θετικό και το δεύτερο δείγμα της Αθανασίας Τσουμελέκα

Η ΙΑΑΦ ενημέρωσε το ΣΕΓΑΣ ότι και το 2ο δείγμα της Αθανασίας Τσουμελέκα βρέθηκε θετικό. Μετά από αυτό ενεργοποιούνται οι προβλεπόμενες από τους διεθνείς κανονισμούς διαδικασίες.
αυτό αναφέρει το site του ΣΕΓΑΣ



Πώς απαντούν οι επαγγελµατίες, στην ερώτηση "πώς πάει η δουλειά?"

Φούρναρης : ψίχουλα
Μανάßης: κολοκύθια
Αγρότης: ζήσε Μάη µου να φας τριφύλλι
Ανθοπώλης: µαρασµός
Υφασµατέµπορος:πανί µε πανί
Ψαράς:ούτε λέπι
Φαρµακοποιός:µε το σταγονόµετρο
Ηλεκτρολόγος:δεν ßλέπω φως
Υδραυλικός:µούφα η δουλειά
Mηχανικός αυτοκινήτων: στο ρελαντί
Εµπορος χαλιών: Χάλια....
Κοµµωτής:τρίχες
Ψιλικατζής:ψιλοπράγµατα
Νεκροθάφτης:ψόφια πράγµατα
Tυπογράφος: ούτε φύλλο
Ο απέναντι νεκροθάφτης: µεγάλη νέκρα
Βοθρατζής:σκατά
Ναυτικός: πιάσαµε πάτο
Στρατιωτικός: ßήµα σηµειωτόν
Τσατσά:πουτσες
Πόρνη:αραχνιάσαµε
Χρηµατιστής: δεκάρα τσακιστή
Πρωθυπουργός:Παραλάßαµε χάος

Στην Πόρτσμουθ ο Μπασινάς

Στην Πόρτσμουθ θα συνεχίσε την καριέρα του Άγγελος Μπασινάς. Η είδηση έσκασε σήμερα καθώσ ο Μπασινάς συμφώνησε για τον επόμενο ενάμιση χρόνο να αγωνίστεί στην Πόρτσμουθ. Εκεί θα συναντήσει τον..... Φάνη Γκέκα. Από ότι φάνηκε ο Μπασινάς δεν ήταν στρα πλάνα του Ντούσαν και έτσι αποφασίστηκε η παραχώρηση.

Ένοχοι κρίθηκαν και οι πέντε ανήλικοι για την υπόθεση του Άλεξ

Την ενοχή και των πέντε ανηλίκων αποφάσισε το Μονομελές Δικαστήριο Ανηλίκων της Θεσσαλονίκης, επιβάλοντάς τους την ποινή της θανατηφόρος βλάβης από ασυνείδητη αμέλεια ρίχτοντας έτσι την αυλαία της δίκης της εξαφάνισης του μικρού Άλεξ.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε ο εγκλεισμός των δύο Ελληνόπουλων στο Ίδρυμα Αγωγής Ανηλίκων Βόλου.

Για τους άλλους τρεις ανήλικους αποφασίστηκε η.... παρακολούθηση – επιμέλειά τους από κοινωνικούς λειτουργούς με ταυτόχρονη παροχή κοινωνικής εργασίας.
Η ακροαματική διαδικασία διήρκησε τέσσερις ολόκληρους μήνες και στο δικαστήριο κατέθεσαν περίπου 100 μάρτυρες, ενώ περισσότερα από 400 άτομα εξετάστηκαν από τον ειδικό εφέτη ανακριτή στην προανακριτική διαδιασία.
Ο εισαγγελέας της έδρας, Νίκος Καραμολέγκος, στην αγόρευσή του εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι οι πέντε ανήλικοι κατηγορούμενοι κυνήγησαν και χτύπησαν τον 11χρονο.
Ωστόσο, εξέφρασε αμφιβολίες για τις ακριβείς συνθήκες θανάτου του παιδιού και για το λόγο αυτό πρότεινε τη μετατροπή του κατηγορητήριου από ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο σε επικίνδυνη σωματική βλάβη.
Ο 11χρονος Αλεξ, εξαφανίστηκε το βράδυ της 3ης Φεβρουαρίου 2006, στην πλατεία Δημαρχείου της Βέροιας.
Τέσσερις μήνες αργότερα, έγινε γνωστό ότι στη συγκεκριμένη υπόθεση εξαφάνισης εμπλέκεται μια παρέα πέντε ανηλίκων, που αποτελούσαν δύο αδέλφια Ελληνόπουλα, ένας Ρουμάνος, ένας Αλβανός και ένας Βορειοηπειρώτης.

πηγη:zougla.gr

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί... αφιερωμένο στην κυβέρνηση από όλην την Κρήτη



http://black-mail.blogspot.com/2009/02/blog-post_7543.html





Σήμερα αναμένεται η απόφαση του δικασηρίου για την υπόθεση του μικρού Άλεξ

Σήμερα αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του μονομελούς δικαστηρίου Ανηλίκων για την πολύκροτη υπόθεση της εξαφάνισης του μικρού Άλεξ από τη Βέροια. Ο μικρός Άλεξ είχε εξαφανιστεί από την Βλεροια στις 3 Φεβρουαρίου του 2006 και από τότε πολλά σενάρια έχουν δει το φως τησ δημοσιότητας.
Αξίζει να σημειώθει ότι .....η διαδικασία για να φτάσει η υπόθεση στην έκδοση της απόφασης ήταν μαραθώνια και διήρκησε 4 μήνες, όππυ εκατοντάδες μάρτυρες κλήθηκαν και κατάθεσαν τα όσα γνώριζαν για την υπόθεση.

ΑΓΓΕΛΙΑ ...ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ




ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ.....

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

κλικ εδω για :
ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



Δείτε τις απαντήσεις στα θέματα που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι για τη Β θεματική ενότητα.

"Γενική διδακτική - παιδαγωγικά θέματα για τους κλάδους:
ΠΕ 02 ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ 03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΠΕ 04.01 ΦΥΣΙΚΩΝ,
ΠΕ 04.02 ΧΗΜΙΚΩΝ, ΠΕ 04.04 ΒΙΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ 04.05 ΓΕΩΛΟΓΩΝ,
ΠΕ 08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ, ΠΕ 15 ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Οι απαντήσεις δόθηκαν από την επιστημονική ομάδα του Κ.Ε.Σ. ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

Ερωτήματα - απαντήσεις

Οι σωστές απαντήσεις εμφανίζονται με κόκκινα γράμματα.....




1. Μερικά από τα προβλήματα συμπεριφοράς που εκδηλώνουν οι μαθητές γυμνασίου και λυκείου στην τάξη οφείλονται κυρίως στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην επικοινωνία τους:


α) με όλους τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στην τάξη.


β) με τους γονείς τους.


γ) με τους εκπαιδευτικούς που έχουν επαρκή παιδαγωγική κατάρτιση.


δ) με όλους τους συμμαθητές της τάξης.


2. Ένας μαθητής γυμνασίου ή λυκείου δεν επιθυμεί να πηγαίνει στα μαθήματα ενός συγκεκριμένου εκπαιδευτικού. Γιατί


α) Επειδή έχει προβλήματα με τους γονείς του.


β) Επειδή ο εκπαιδευτικός αυτός δε διαθέτει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.


γ) Επειδή ο μαθητής αυτός είναι ανάγωγος.


δ) Επειδή ο διευθυντής της σχολικής μονάδας δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτόν το μαθητή.


3. Ένας από τους βασικούς λόγους ανάρμοστης συμπεριφοράς των μαθητών γυμνασίου στη σχολική τάξη είναι:


α) η ελλιπής παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών.


β) η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.


γ) η αγαστή συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.


δ) η πληθώρα της διδακτέας ύλης.


4. Στην τάξη της Α΄ Γυμνασίου, όπου διδάσκετε, φοιτούν αρκετοί αλλοδαποί μαθητές. Διαπιστώνετεότι οι αλλοδαποί μαθητές συναναστρέφονται μόνο μεταξύ τους και καθόλου με τους Έλληνεςσυμμαθητές τους. Τι κάνετε σε πρώτη φάση, ώστε να συμβάλετε στην άμβλυνση του φαινομένουαυτού


α) Διοργανώνω ατομικές δραστηριότητες για Έλληνες και αλλοδαπούς μαθητές.


β) Διοργανώνω ομαδικές δραστηριότητες, όπου η μία ομάδα συγκροτείται από Έλληνες και η δεύτερηαπό αλλοδαπούς μαθητές.


γ) Περιμένω από τους γονείς των Ελλήνων μαθητών να παρακινήσουν τα παιδιά τους να κάνουν παρέα με τους αλλοδαπούς συμμαθητές τους.


δ) Διοργανώνω και υλοποιώ σχέδια εργασίας (projects) με τη συμμετοχή πολυπολιτισμικά μεικτών ομάδων.


5. Κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας σας ένας μαθητής σάς υποβάλλει μια ερώτηση την οποία εκείνη τη στιγμή αδυνατείτε να απαντήσετε. Πώς αντιμετωπίζετε την περίπτωση αυτή σε πρώτηφάση


α) Προσπαθώ να στρέψω αλλού τη συζήτηση προκειμένου να αποφύγω να δώσω απάντηση στην ερώτηση.


β) Επισημαίνω στο μαθητή ότι η ερώτησή του δε σχετίζεται με τους στόχους του μαθήματος, ότι δεν έχω χρόνο να την απαντήσω λόγω πληθώρας ύλης και γι’ αυτό δεν μπορεί να συζητηθεί σήμερα στην τάξη.


γ) Δίνω μια απάντηση που γνωρίζω ότι δεν είναι ικανοποιητική αλλά θα καλύψει το μαθητή, γιατί πιστεύω ότι, αν δεν απαντήσω στην ερώτηση εκείνη τη στιγμή, θα πληγεί το κύρος μου στα μάτια των μαθητών.


δ) Επισημαίνω στην τάξη ότι δεν μπορώ να απαντήσω εκείνη τη στιγμή στην ερώτηση, ότι θα τη μελετήσω αργότερα, ότι θα συμβουλευτώ και άλλες πηγές εκτός του βιβλίου του καθηγητή και ότι θα τη συζητήσουμε στο επόμενο μάθημα.


6. Η διαθεματική οργάνωση των σχολικών προγραμμάτων σπουδών επιβάλλει:


α) την παντελή εξάλειψη των διακριτών γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στο σχολείο.


β) την οργάνωση της ύλης με βασικό κριτήριο τη σύνδεση μεταξύ κεντρικών εννοιών.


γ) την αύξηση των ωρών διδασκαλίας στο σχολείο.


δ) την αντικατάσταση των εξωτερικών εξετάσεων (π.χ., πανελλαδικών) από περιγραφικές μορφές αξιολόγησης.


7. Για να έχει ένας εκπαιδευτικός επιτυχία στη διεξαγωγή της διδασκαλίας του, οφείλει κατά τον προγραμματισμό της σε μικροεπίπεδο (καθημερινή προετοιμασία) να λαμβάνει υπόψη του:


α) το μέσο μαθητή.


β) τον καλό μαθητή.


γ) τον αδύνατο μαθητή.


δ) το ρυθμό μάθησης κάθε μαθητή.


8. Ποιο από τα παρακάτω ισχύει


α) Κατά τον Αριστοτέλη, ο άνθρωπος είναι ένα ον κοινωνικό.


β) Κατά τον Έρβαρτο, η φύση είναι αγαθή και ο άνθρωπος γεννιέται από τη φύση του αγαθός.


γ) Σύμφωνα με τη σύγχρονη παιδαγωγική, ο καλός εκπαιδευτικός γεννιέται και δε γίνεται.


δ ) Κατά τον Κομένιο, η κοινωνία είναι κακή και διαφθείρει τον άνθρωπο.


9. Ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των μαθητών είναι:


α) η αύξηση του χρόνου φοίτησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Έτσι τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους για μάθηση και διδασκαλία αντίστοιχα και οι μαθητές θα μπορέσουν να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα.


β) η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών (με την κατά περίπτωση προσθήκη ή αύξηση, για παράδειγμα, των μαθημάτων ανθρωπιστικού περιεχομένου). Έτσι οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν αυτόματα, αφού αποκτήσουν οι ίδιοι κριτική ικανότητα, να καλλιεργήσουν χωρίς καμιά επιπρόσθετη προσπάθεια από την πλευρά των μαθητών την κριτική ικανότητα των μαθητών τους.


γ) η επαρκής παιδαγωγική κατάρτιση του εκπαιδευτικού. Έτσι ο εκπαιδευτικός θα συνειδητοποιήσει ότι οφείλει να καταβάλλει συνεχώς προσπάθεια ώστε η διδασκαλία του να περιλαμβάνει σε όσο γίνεται μεγαλύτερο βαθμό την άσκηση στην αιτιολόγηση και την κατάθεση επιχειρημάτων από την πλευρά των μαθητών.


δ) η μετάδοση όσο το δυνατόν περισσότερων γνώσεων στους μαθητές. Έτσι οι μαθητές θα μπορέσουνα ασκήσουν τη μνημονική τους ικανότητα και την κριτική τους σκέψη.


10. Κάθε ιστορική περίοδος, όπως επισημαίνει ο Γερμανός Dilthey (Ντιλτάι), έχει το δικό της παιδαγωγικό ιδεώδες, γι’ αυτό και δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι υπάρχουν παιδαγωγικά ιδεώδη που έχουν διαχρονικότητα και απόλυτο κύρος. Διαπιστώνεται ωστόσο ότι στις Δυτικές κοινωνίες έχουν επικρατήσει σε διάφορες ιστορικές περιόδους ορισμένα, όπως: το ατομικό, το ανθρωπιστικό, το κοινωνικό και το θρησκευτικό ιδεώδες. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις ισχύει


α) Το ατομικό κυριάρχησε την περίοδο της Αναγέννησης.


β) Το ανθρωπιστικό κυριάρχησε την περίοδο του Διαφωτισμού.


γ) Το κοινωνικό κυριάρχησε τον 20ό αιώνα.


δ) Τ ο θρησκευτικό κυριάρχησε στην αρχαία Ελλάδα.


11. Γιατί οφείλει ο εκπαιδευτικός, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας του, να προετοιμάζεται συστηματικά στα μαθήματα της επόμενης ημέρας σε καθημερινή βάση


α) Επειδή, αν δεν προετοιμάζεται, θα τον καταγγείλουν οι γονείς των μαθητών στους προϊσταμένους του (διευθυντή σχολικής μονάδας, προϊστάμενο γραφείου, διευθυντή εκπαίδευσης, σχολικό σύμβουλο) και θα αντιμετωπίσει δυσκολίες στην επαγγελματική του ανέλιξη.


β) Επειδή, αν δεν προετοιμάζεται, θα αξιολογηθεί αρνητικά από το διευθυντή της σχολικής του μονάδας, δεδομένου ότι οι διευθυντές εκπαίδευσης απαιτούν από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να τους παραδώσουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς τα γραπτά σχέδια μαθήματος των εκπαιδευτικών.


γ) Επειδή, αν δεν προετοιμάζεται, δε θα μπορέσει να διδάξει με πληρότητα και επάρκεια την πληθώρα της διδακτέας ύλης των μαθημάτων που οφείλει μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς να έχει διδάξει.


δ) Επειδή, αν δεν προετοιμάζεται, θα αξιολογηθεί αρνητικά από το σχολικό σύμβουλο, δεδομένου ότι ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να παραδώσει τα σχέδια προετοιμασίας των μαθημάτων του στο τέλος της χρονιάς στο διευθυντή της σχολικής μονάδας και αυτός με τη σειρά του στο σχολικό σύμβουλο.


12. Ποιο είναι το κύριο γνώρισμα μιας σωστής περιγραφής των διδακτικών στόχων (στόχων διδασκαλίας, στόχων μάθησης) κατά τον R. F. Mager


α) Οι συνθήκες μέσα στις οποίες καταβάλλεται προσπάθεια να επιτευχθούν οι διδακτικοί στόχοι.


β) Η επιλογή των μέσων διδασκαλίας.


γ) Ο αριθμός των μαθητών της σχολικής τάξης.


δ) Ο αριθμός των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.


13. Η διαμορφωτική αξιολόγηση αναφέρεται:


α) στην αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης του μαθητή.


β) στην αποτίμηση της υλικοτεχνικής υποδομής της σχολικής μονάδας.


γ) στην αξιολόγηση των σχολικών προγραμμάτων σπουδών.


δ) στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος.


14. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας τους υποβάλλουν ερωτήσεις στους μαθητές. Ποιες από τις παρακάτω ερωτήσεις θεωρείτε τις πλέον ενδεδειγμένες από παιδαγωγική και διδακτική άποψη


α) Αυτές που θέτουν κατά κανόνα οι εκπαιδευτικοί στο τέλος του μαθήματος, όπως, για παράδειγμα, «έχετε κάποια ερώτηση », «κατανοήσατε το μάθημα σήμερα ».


β) Αυτές που δεν απαιτούν δύσκολες απαντήσεις.


γ) Αυτές που απαιτούν πάντα εύκολες απαντήσεις.


δ) Αυτές που σχετίζονται με τους στόχους της διδασκαλίας.


15. Διδάσκετε στην Γ΄ Λυκείου ένα μάθημα (κορμού) το οποίο για πολλούς μαθητές της τάξης δε σχετίζεται άμεσα με τα μαθήματα της κατεύθυνσης που έχουν επιλέξει. Παρατηρείτε ότι οι μαθητές αυτοί δε δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για το μάθημά σας. Πώς αντιμετωπίζετε από διδακτική και παιδαγωγική άποψη αυτή την έλλειψη ενδιαφέροντος σε πρώτη φάση


α) Τους δίνω χαμηλή βαθμολογία.


β) Τους δίνω υψηλή βαθμολογία.


γ) Ασχολούμαι κυρίως με τους μαθητές που δείχνουν ενδιαφέρον για το μάθημά μου.


δ) Συμπεριλαμβάνω στις διδασκαλίες του μαθήματός μου θέματα που σχετίζονται με τα μαθήματα των κατευθύνσεών τους.


16. Στο σχολείο όπου εργάζεστε ενημερώνεστε κατά τύχη ότι κάποιος συνάδελφός σας αντιμετωπίζει επαναλαμβανόμενα φαινόμενα απειθαρχίας από αρκετούς μαθητές στις τάξεις στις οποίες διδάσκει. Τι του προτείνετε να κάνει σε πρώτη φάση


α) Να συζητήσει τις περιπτώσεις αυτές με το σχολικό σύμβουλο.


β) Να ζητήσει από το διευθυντή να συγκαλέσει έκτατη συνέλευση του συλλόγου διδασκόντων προκειμένου να συζητηθεί το θέμα επειγόντως.


γ) Να συζητήσει τις περιπτώσεις αυτές με άλλους συναδέλφους του που διδάσκουν στις ίδιες τάξεις.


δ) Να συζητήσει τις περιπτώσεις αυτές με τους γονείς των απείθαρχων μαθητών.


17. Η αυτονομία της παιδαγωγικής επιστήμης έγκειται στο ότι:


α) είναι αναγνωρισμένη ως επιστήμη ήδη από την εποχή του Σωκράτη.


β) δεν επηρεάζεται από τις άλλες κοινωνικές επιστήμες.


γ) έχει αντικείμενο και μεθόδους έρευνας.


δ ) αποτελεί μαζί με τη Φιλοσοφία μία από τις πιο σημαντικές ανθρωπιστικές επιστήμες.


18. Η μετωπική/μονολογική διδασκαλία πρέπει να εφαρμόζεται και σήμερα, παράλληλα με τις άλλες μορφές, γιατί:


α) έχει καταξιωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.


β) καλλιεργεί την κρίση των μαθητών.


γ) αποβάλλει το άγχος που έχουν οι μαθητές για τα μαθήματά τους.


δ) μπορεί ο εκπαιδευτικός με την εφαρμογή της να συμβάλει στην ανάπτυξη της αυτενέργειας των μαθητών.


19. Στο «δημοκρατικό στιλ» διαπαιδαγώγησης ο εκπαιδευτικός:


α) παραβλέπει με πρόθεση την ανάρμοστη συμπεριφορά στην οποία υποπίπτουν οι μαθητές.


β) αποφεύγει να ειρωνεύεται τους μαθητές.


γ) δεν τιμωρεί τους μαθητές για τις ανάρμοστες πράξεις τους.


δ) ασκεί οξεία κριτική στις εξωτερικεύσεις των μαθητών.


20. Μια από τις βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται από την πλευρά των γονέων/εκπαιδευτικών/μαθητών ώστε οι κατ’ οίκον εργασίες των μαθητών να έχουν θετικά αποτελέσματα είναι:


α) οι γονείς να βοηθούν τα παιδιά τους στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών χωρίς να περιμένουν από αυτά να τους το ζητήσουν.


β) οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάζονται καθημερινά για τις κατ’ οίκον εργασίες που πρόκειται να αναθέσουν στους μαθητές την επόμενη ημέρα.


γ) οι μαθητές, αν έχουν τη δυνατότητα, να προσφεύγουν για βοήθεια σε ιδιαίτερα μαθήματα, όταν δυσκολεύονται πολύ στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών τους.


δ) οι εκπαιδευτικοί να συζητούν με τον προϊστάμενο γραφείου τις κατ’ οίκον εργασίες που πρόκειται να αναθέσουν.


21. Είστε διευθυντής γυμνασίου και έχετε γραπτή καταγγελία από τους γονείς ενός μαθητή της Γ΄ τάξης ότι ένας εκπαιδευτικός εκδηλώνει κάποιας μορφής αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά προς το παιδί τους (για παράδειγμα, το προσβάλλει πολύ συχνά ενώπιον των συμμαθητών του). Στην καταγγελία τους αυτή απαιτούν την απομάκρυνσή του από την τάξη στην οποία φοιτά το παιδί τους. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης της περίπτωσης αυτής


α) Καλώ πρώτα τους γονείς του παιδιού στο σχολείο, συζητώ μαζί τους το θέμα, ώστε να έχω πλήρη ενημέρωση, και στη συνέχεια καλώ τον εκπαιδευτικό στο γραφείο μου για να ακούσω και τη δική του άποψη.


β) Καλώ πρώτα τον εκπαιδευτικό στο γραφείο μου, συζητώ μαζί του το θέμα, για να ενημερωθώ από πρώτο χέρι, και στη συνέχεια καλώ τους γονείς του παιδιού στο σχολείο για να ακούσω και τη δική τους άποψη.


γ) Συζητώ αμέσως με το σχολικό σύμβουλο το θέμα, για να βρω την ενδεδειγμένη λύση, και στη συνέχεια συζητώ με τους γονείς του παιδιού για να ακούσω την άποψή τους.


δ) Διαβιβάζω χωρίς καμιά καθυστέρηση την καταγγελία στον προϊστάμενο γραφείου στον οποίο υπάγεται διοικητικά η σχολική μονάδα την οποία διευθύνω, για να επιληφθεί του θέματος.


22. Ποιος από τους παρακάτω τρόπους νομίζετε ότι είναι ο πλέον ενδεδειγμένος προκειμένου να ξεπεράσουν οι μαθητές την επιθετικότητα και την εκδικητικότητα που παρατηρείται στο σχολείο


α) Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής».


β) Ο εμπλουτισμός του περιεχομένου των διδακτικών αντικειμένων με ανθρωπιστικά στοιχεία.


γ) Η συχνή υπενθύμιση από τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων στους μαθητές να μη βλέπουν για πολλές ώρες τηλεόραση.


δ) Η συχνή υπενθύμιση από τους γονείς στα παιδιά τους να μη βλέπουν για πολλές ώρες τηλεόραση.


23. Για να αποδώσει μια σχολική μονάδα αποτελεσματικά, θα πρέπει να διαθέτει μία καλά οργανωμένη βιβλιοθήκη. Είστε καινούριος διευθυντής σε κάποια σχολική μονάδα και διαπιστώνετε ότι, ενώ υπάρχει χώρος για δημιουργία βιβλιοθήκης, ο χώρος αυτός δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις αναφορικά με τη δημιουργία βιβλιοθήκης είναι η ορθή


α) Αποφασίζω μόνος για τη δημιουργία της βιβλιοθήκης χωρίς να ενημερώσω κανέναν (σύλλογο διδασκόντων, σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, σχολικό σύμβουλο, προϊστάμενο γραφείου, διευθυντή εκπαίδευσης).


β) Απευθύνομαι αποκλειστικά στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τη δημιουργία της βιβλιοθήκης.


γ) Δεν προβαίνω σε καμία ενέργεια, περιμένοντας τις σχετικές υποδείξεις από τον προϊστάμενο γραφείου και το διευθυντή εκπαίδευσης.


δ) Καλώ σε συνέλευση το σύλλογο διδασκόντων της σχολικής μονάδας, συζητώ με τα μέλη τηνπρότασή μου και αποφασίζουμε από κοινού για τις ενέργειες στις οποίες θα προβούμε σχετικά με τη δημιουργία της βιβλιοθήκης.


Σε παιδαγωγικές ημερίδες και σε παιδαγωγικά συνέδρια διατυπώνονται συχνά απόψεις για την αναγκαιότητα και τους τρόπους ποιοτικής αναβάθμισης του έργου της σχολικής μονάδας. Ποια από τις απόψεις που αναφέρονται στις επόμενες δύο ερωτήσεις (24 και 25) είναι η ορθή


24. Η ποιοτική αναβάθμιση του έργου της σχολικής μονάδας κρίνεται αναγκαία γιατί με αυτήν:


α) ξεχωρίζει το έργο της μίας σχολικής μονάδας από το έργο των άλλων σχολικών μονάδων.


β) αποκτούν οι εκπαιδευτικοί το δικαίωμα να απαιτήσουν από την Πολιτεία υψηλότερες αποδοχές.


γ) μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούν καλύτερα στις αυξημένες απαιτήσεις της κοινωνίας.


δ) οι εκπαιδευτικοί και ο διευθυντής της σχολικής μονάδας δείχνουν στους γονείς ότι είναι αποτελεσματικοί στο έργο τους.


25. Ποιος από τους παρακάτω είναι ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για την αναβάθμιση του έργου της σχολικής μονάδας


α) H αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών από το σχολικό σύμβουλο και από εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.


β) H παρακολούθηση των διδασκαλιών των εκπαιδευτικών από το διευθυντή εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα.


γ) H συχνή παρουσία του διευθυντή της σχολικής μονάδας στη σχολική τάξη κατά τη διεξαγωγή των διδασκαλιών των εκπαιδευτικών.


δ) H συνεργασία ανάμεσα στα στελέχη εκπαίδευσης (διευθυντή εκπαίδευσης, προϊστάμενο γραφείου, σχολικό σύμβουλο και διευθυντή της σχολικής μονάδας), τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών.


Στο σχολείο που υπηρετείτε οι Έλληνες μαθητές αποτελούν μειονότητα έναντι των αλλοδαπών συμμαθητών τους. Οι Έλληνες γονείς αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και ασκούν αρνητική επιρροή στις σχέσεις των παιδιών τους με τους αλλοδαπούς συμμαθητές τους. Ποια από τις απόψεις που καταγράφονται στις επόμενες δύο ερωτήσεις (26 και 27) σχετικά με την αντίδραση των Ελλήνων γονέων και τη δημιουργία καλών σχέσεων ανάμεσα στους Έλληνες και τους αλλοδαπούς μαθητές είναι η ορθή


26. Αντίδραση των γονέων:


α) Οι Έλληνες γονείς έχουν δίκιο, γιατί η παρουσία μεγάλου αριθμού αλλοδαπών μαθητών στη σχολική τάξη συνεπάγεται χαμηλή επίδοση για όλους τους μαθητές.


β) Οι Έλληνες γονείς έχουν δίκιο, γιατί οι αλλοδαποί μαθητές είναι πιο επιθετικοί από τους Έλληνες μαθητές και τους επηρεάζουν αρνητικά.


γ) Οι Έλληνες γονείς δεν έχουν δίκιο, γιατί η σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών τα τελευταία χρόνια βελτιώνεται όλο και περισσότερο, οπότε και η συμπεριφορά τους είναι ευπρεπής.


δ) Οι Έλληνες γονείς δεν έχουν δίκιο, γιατί το έργο της σχολικής μονάδας δεν εξαρτάται μόνο από τη σύνθεση των μαθητών της σχολικής τάξης, αλλά και από την κατάρτιση των εκπαιδευτικών.


27. Ποιος από τους παρακάτω τρόπους είναι ο πλέον αποτελεσματικός για τη δημιουργία καλών σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές


α) Οι υποδείξεις των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές.


β) Η συζήτηση μεταξύ του συλλόγου διδασκόντων και των Ελλήνων γονέων.


γ) Η συζήτηση μεταξύ του συλλόγου διδασκόντων και των γονέων των αλλοδαπών μαθητών.


δ) Η διοργάνωση και υλοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων από τους άμεσα εμπλεκομένους στα δρώμενα της σχολικής μονάδας, το σύλλογο διδασκόντων, τους γονείς και τους μαθητές.


28. Ένας εκπαιδευτικός μετά το τέλος της ωριαίας του διδασκαλίας διαπιστώνει ότι έκανε ένα λάθος στο αντικείμενο που μόλις δίδαξε, το οποίο όμως δεν έχει σοβαρές συνέπειες στη σχολική επίδοση των μαθητών του. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης Ο εκπαιδευτικός:


α) να μην αναφέρει τίποτε στην τάξη για το λάθος, γιατί δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό και δε θα το αντιληφθούν οι μαθητές, ενώ, αν συζητιόταν στην τάξη, ενδεχομένως θα έπληττε την εικόνα που έχουν γι’ αυτόν.


β) να επανέλθει στο αμέσως επόμενο μάθημα διορθώνοντας το επίμαχο σημείο, χωρίς ωστόσο να αναφέρει ότι έκανε λάθος. Έτσι αφενός το λάθος θα διορθωθεί και αφετέρου δε θα πληγεί η εικόνα που έχει η τάξη γι’ αυτόν.


γ) να αναφέρει στο αμέσως επόμενο μάθημα στους μαθητές του ότι έκανε λάθος και να το διορθώσει. Έτσι αφενός το λάθος θα διορθωθεί και αφετέρου η στάση του αυτή θα εκτιμηθεί θετικά από τους μαθητές.


δ) να επαναφέρει το θέμα μετά από μερικές εβδομάδες και να το διορθώσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην αντιληφθούν οι μαθητές ότι είχε κάνει λάθος. Έτσι αφενός το λάθος θα διορθωθεί και αφετέρου δε θα πληγεί η εικόνα που έχει η τάξη γι’ αυτόν.


29. Η «ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης» κατά το Lev Vygotsky (Βιγκότσκι):


α) συνδέεται κυρίως με την εκτίμηση του εκπαιδευτικού για τη μελλοντική σχολική επίδοση του μαθητή.


β) αποτελεί κεντρική έννοια για την κατανόηση των σχέσεων μεταξύ ανάπτυξης και μάθησης.


γ) αναφέρεται στη δυνατότητα προβλέψεων για τις κλίσεις του μαθητή μέσω του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.


δ) σχετίζεται με τις θεωρίες για την «πολλαπλή νοημοσύνη» και την ενίσχυση των ψυχοκινητικών δεξιοτήτων του μαθητή.


Τα τελευταία χρόνια συζητείται έντονα η συμμετοχή των γονέων και των μαθητών στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Ποια από τις απόψεις που καταγράφονται στις επόμενες δύο ερωτήσεις (30 και 31) σχετικά με τη συμμετοχή των γονέων και των μαθητών είναι η ορθή


30. Συμμετοχή των γονέων:


α) Οι γονείς δεν πρέπει να συμμετέχουν, γιατί δε διαθέτουν παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση.


β) Οι γονείς δεν πρέπει να συμμετέχουν, γιατί θα κρίνουν τον εκπαιδευτικό σύμφωνα με τη βαθμολογία που έχει δώσει στα παιδιά τους.


γ) Οι γονείς πρέπει να συμμετέχουν, γιατί με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα πρόσθετο κίνητρο για μεθοδικότερη εργασία από την πλευρά του εκπαιδευτικού.


δ) Οι γονείς πρέπει να συμμετέχουν, γιατί αυτό γίνεται και σε άλλες χώρες.


31. Συμμετοχή των μαθητών:


α) Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους, γιατί γνωρίζουν άμεσα τις διδακτικές ικανότητες και τη συμπεριφορά των διδασκόντων.


β) Οι μαθητές δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους, γιατί δε θα είναι αντικειμενικοί στην κρίση τους και θα τους αξιολογούν σύμφωνα με τη βαθμολογία που τους δίνουν.


γ) Οι μαθητές δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους, γιατί έτσι θα διαταραχθούν οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.


δ) Οι μαθητές δεν πρέπει να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους, γιατί θα έχουν αρνητικές συνέπειες τη βαθμολογία.


32. Στην απαγωγική μέθοδο διδασκαλίας ξεκινά και καταλήγει κανείς:


α) από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο.


β) από το ειδικό στο γενικό.


γ) από το γενικό στο ειδικό.


δ) από το επιμέρους στο συνολικό.


Γενική διδακτική- παιδαγωγικά θέματα του κλάδου ΠΕ 70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ


1. Η εισαγωγή του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) στο δημοτικό σχολείο συνέβαλε:


α) στην αυτονομία της σχολικής μονάδας.


β) στην εφαρμογή του σχεδίου εργασίας (της μεθόδου project).


γ) στην ολιστική προσέγγιση της σχολικής γνώσης.


δ) στην ανάδειξη της σπουδαιότητας της σχολικής διδασκαλίας.


2. Διαπιστώνετε ότι ένα παιδί, ερχόμενο για πρώτη φορά στο δημοτικό σχολείο, αντιμετωπίζει προβλήματα προσαρμογής. Πού νομίζετε ότι οφείλονται κυρίως αυτά τα προβλήματα;


α) Στις αυξημένες απαιτήσεις της οικογένειας από τον εκπαιδευτικό.


β) Στη μεγάλη απόσταση του σχολείου από τον τόπο κατοικίας.


γ) Στις αυξημένες απαιτήσεις του διευθυντή της σχολικής μονάδας από τον εκπαιδευτικό.


δ) Στις αυξημένες απαιτήσεις του σχολείου.


3. Υπηρετείτε ως εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κάποιο μικρό χωριό μιας απομακρυσμένης περιοχής, όπου διαπιστώνετε ότι το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών είναι πολύ χαμηλό με αποτέλεσμα να έχουν δυσκολίες στην παρακολούθηση των μαθημάτων σας. Πώς αντιμετωπίζετε παιδαγωγικά την περίπτωση αυτή σε πρώτη φάση;


α) Προτείνω στους γονείς των μαθητών να στείλουν τα παιδιά τους σε φροντιστήριο ή να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα.


β) Προτείνω στους γονείς των μαθητών να βοηθήσουν οι ίδιοι τα παιδιά τους στις εργασίες που τους ανατίθενται για το σπίτι.


γ) Δημιουργώ μικρές ομάδες μαθητών και προσφέρομαι να τους κάνω μάθημα εκτός σχολικού ωραρίου.


δ) Προτείνω στους γονείς των μαθητών να ζητήσουν βοήθεια για τα παιδιά τους από έναν σχολικό Ψυχολόγο.


4. Η ανάρμοστη συμπεριφορά ενός μαθητή απέναντι σε συμμαθητή του πρέπει να αντιμετωπίζεται από τον εκπαιδευτικό σε πρώτη φάση:


α) με συζήτηση ενώπιον όλων των μαθητών της τάξης.


β) με κατ’ ιδίαν συζήτηση με τον μαθητή που εκδηλώνει ανάρμοστη συμπεριφορά.


γ) με κατ’ ιδίαν συζήτηση με τους γονείς του μαθητή που εκδηλώνει ανάρμοστη συμπεριφορά.


δ) με συζήτηση με τον διευθυντή και τους συναδέλφους της σχολικής μονάδας.


5. Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα άρχισε:


α) παράλληλα με τη θεσμοθέτηση του εκπαιδευτικού συστήματος στο νεοελληνικό κράτος.


β) με την ίδρυση των παιδαγωγικών ακαδημιών.


γ) με την ίδρυση των παιδαγωγικών τμημάτων.


δ) με την ίδρυση του θεσμού των επιθεωρητών.


6. Οι ευνοϊκές συνθήκες μάθησης σε μια σχολική τάξη διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων διδασκαλίας ενός εκπαιδευτικού. Ποια ενέργεια του εκπαιδευτικού θεωρείτε από παιδαγωγική άποψη σε πρώτη φάση ορθή;


α) Τη συνεργασία του εκπαιδευτικού με τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.


β) Τη συνεργασία του διευθυντή της σχολικής μονάδας με τους γονείς των μαθητών.


γ) Τη συνεργασία του εκπαιδευτικού με τον σχολικό σύμβουλο.


δ) Τη συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές.


7. Μία από τις σπουδαιότερες αρχές διδασκαλίας (διδακτικές αρχές) είναι αυτή της:


α) διάλεξης.


β) εποπτείας.


γ) συζήτησης.


δ) επίδειξης.


8. Ένας εκπαιδευτικός, για να αποδώσει στο έργο του, θα πρέπει να έχει και την εκτίμηση των μαθητών του. Με ποιον τρόπο μπορεί να την αποκτήσει;


α) Με το να επιβραβεύει οποιαδήποτε ενέργεια των μαθητών του.


β) Με το να απορρίπτει τις λανθασμένες απόψεις των μαθητών του ασυζητητί.


γ) Με το να επιβραβεύει τους γονείς των μαθητών του για την ευπρεπή συμπεριφορά στα παιδιά τους.


δ) Με το να επιβραβεύει τους μαθητές που προετοιμάζονται για τα μαθήματά τους.


9. Η συμμετοχή του μαθητή σε μικρή ομάδα εργασίας στο πλαίσιο της σχολικής τάξης κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας χαρακτηρίζεται κυρίως από:


α) την ατομική δράση σε βάρος της κοινωνικής μάθησης.


β) το βίωμα της ατομικής ύπαρξης.


γ) το αίσθημα της ανασφάλειας.


δ) το αίσθημα της αντιπαλότητας.


10. Η τιμωρία, ως μέσο επιβολής της πειθαρχίας στη σχολική τάξη, πρέπει να:


α) μην επιβάλλεται στους αριστούχους μαθητές.


β) μην επιβάλλεται στους πολύ αδύνατους μαθητές.


γ) μην επιβάλλεται στους πολύ ευαίσθητους μαθητές.


δ) επιβάλλεται σε οποιονδήποτε μαθητή υποπέσει σε παράπτωμα.


11. Ο εκπαιδευτικός, για να συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών του, πρέπει να τους (εξ)ασκεί στο να:


α) επιλέγουν τη σωστή απάντηση στις ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής, Εναλλακτικής Απάντησης, Προσαρμογής ή Σύζευξης.


β) είναι σε θέση να κάνουν μία εκτενή περίληψη ενός κειμένου.


γ) κρατούν λεπτομερείς σημειώσεις από το μάθημα.


δ) απομνημονεύουν πολύ γρήγορα ένα σύντομο κείμενο.


12. Ο εκπαιδευτικός στη σύγχρονη εποχή:


α) άγεται και φέρεται από τους μαθητές.


β) είναι εντολοδόχος των ιθυνόντων της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής.


γ) είναι αναμεταδότης γνώσεων και πληροφοριών.


δ) είναι συνερευνητής των μαθητών.


13. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις που αναφέρονται στη διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος στην τάξη είναι από παιδαγωγική άποψη σε πρώτη φάση η ορθή;


α) Η επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές της τάξης του στα διαλείμματα.


β) Η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους συναδέλφους και τον διευθυντή κάθε φορά που προκύπτει ένα πρόβλημα.


γ) Η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους γονείς των μαθητών στα διαλείμματα.


δ) Ο ορισμός των κανόνων λειτουργίας της σχολικής τάξης από κοινού (με τη συμμετοχή εκπαιδευτικού και μαθητών) και η τήρησή τους και από τις δύο πλευρές.


14. Οι κατ’ οίκον εργασίες των μαθητών αποτελούν ένα ζήτημα για τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Αυτό σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει:


α) να πείσει τους γονείς πως η ανάθεση κατ’ οίκον εργασιών είναι οπωσδήποτε απαραίτητη για τη σχολική μάθηση.


β) να πείσει τους γονείς και τους μαθητές πως πρέπει να ανατίθενται κατ’ οίκον εργασίες τόσο σε καθημερινή βάση όσο και αδιάλειπτα κατά τη διάρκεια των εορτών και διακοπών, ώστε οι μαθητές να μη χάνουν την επαφή με το σχολείο.


γ) να πείσει τους γονείς να βοηθούν τα παιδιά τους στην εκτέλεση των κατ’ οίκον εργασιών.


δ) να γνωρίζει πως οι κατ’ οίκον εργασίες δεν αποτελούν βασικό κριτήριο αξιολόγησης των μαθητών.


15. Στη σχολική τάξη στην οποία διδάσκετε παρατηρείται στην αρχή του σχολικού έτους κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής των διδασκαλιών σας το φαινόμενο ένας μαθητής να ασκεί λεκτική και φυσική βία σε συμμαθητές του. Πώς αντιμετωπίζετε σε πρώτη φάση την περίπτωση αυτή;


α) Προτείνω να αλλάξει ο μαθητής τμήμα.


β) Προτείνω να εξεταστεί η περίπτωση αυτή από το Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), πρώην Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ).


γ) Προτείνω στον διευθυντή της σχολικής μονάδας να έχουμε μία από κοινού συνάντηση με τον σχολικό σύμβουλο ώστε να συζητήσουμε διεξοδικά την περίπτωση αυτή.


δ) Προτείνω στον διευθυντή της σχολικής μονάδας να έχουμε μία συνάντηση με τον σύλλογο διδασκόντων και να συζητήσουμε την περίπτωση αυτή.


16. Σύμφωνα με τη θεωρία του Jean Piaget (Πιαζέ) στα διάφορα στάδια της γνωστικής ανάπτυξης του παιδιού:


α) ο ρόλος του παιδιού είναι παθητικός, περιορίζεται δηλαδή στην αντίδραση σε ερεθίσματα.


β) είναι δυνατόν να υπερπηδηθούν ή να παραλειφθούν επιμέρους στάδια της αναπτυξιακής ακολουθίας λόγω του διαφορετικού ρυθμού ανάπτυξης κάθε παιδιού.


γ) τα διαδοχικά στάδια διαφέρουν μεταξύ τους από ποιοτική άποψη.


δ) ο χρόνος μετάβασης από το ένα στάδιο στο άλλο είναι ίδιος για όλα τα παιδιά.


17. Το πραγματικό επίπεδο της νοητικής ανάπτυξης του παιδιού σύμφωνα με τον Lev Vygotsky (Βιγκότσκι):


α) καθορίζει λειτουργίες που έχουν ήδη ωριμάσει, δηλαδή τα τελικά προϊόντα της νοητικής ανάπτυξης.


β) καθορίζει εκείνες τις λειτουργίες που δεν έχουν ωριμάσει ακόμη, αλλά βρίσκονται στη διαδικασία της ωρίμασης.


γ) χαρακτηρίζει τη νοητική ανάπτυξη προοπτικά και όχι αναδρομικά.


δ) καθορίζει την απόσταση μεταξύ της πραγματικής και της δυνητικής ανάπτυξης.


18. Η διδακτική ικανότητα του εκπαιδευτικού, ανεξάρτητα από σχολική βαθμίδα και ειδικότητα, ασκεί θετική επίδραση κυρίως:


α) στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή.


β) στην πρακτική αντιμετώπιση ζητημάτων της καθημερινής σχολικής ζωής.


γ) στην αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν οι μαθητές στο οικογενειακό τους περιβάλλον.


δ) στη μεθόδευση της διδασκαλίας του.


Στη σχολική διδασκαλία και μάθηση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο διάφορες θεωρίες μάθησης. Δύο από αυτές είναι η θεωρία της κλασικής εξάρτησης και η κοινωνιογνωστική θεωρία. Ποιος από τους αναφερόμενους στις επόμενες δύο ερωτήσεις (19 και 20) εκπροσωπεί την αντίστοιχη θεωρία;


19. Εκπρόσωπος της θεωρίας της κλασικής εξάρτησης είναι o:


α) E. L. Thorndike.


β) I. Pavlov.


γ) W. Kohler.


δ ) B. F. Skinner.


20. Εκπρόσωπος της κοινωνιογνωστικής θεωρίας μάθησης είναι ο:


α) J. Watson.


β) E. R. Guthrie.


γ) A. Bandura.


δ) W. Kohler.


Είναι κοινή παραδοχή ότι οι περισσότεροι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ανασφαλείς στην άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Ποια από τις παρακάτω απόψεις που καταγράφονται στις επόμενες δύο ερωτήσεις (21 και 22) σχετικά με τους λόγους και τις προτάσεις υπερνίκησης της ανασφάλειας των νεοδιοριζομένων είναι η ορθή;


21. Η ανασφάλεια των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών οφείλεται:


α) στο ότι δεν έχουν καταρτισθεί επαρκώς κατά τη διάρκεια της βασικής τους εκπαίδευσης.


β) στο ότι εμποδίζονται από την πολιτεία να διδάξουν όπως αυτοί θέλουν.


γ) στο ότι φοβούνται τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.


δ) στο ότι δεν προσφέρονται προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης.


22. Πώς μπορεί να ξεπεραστεί η ανασφάλεια αυτή των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών


α) με την κατάργηση κάθε μορφής ελέγχου του έργου των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών.


β) με την απλή υπενθύμιση από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ότι «κάθε αρχή και δύσκολη».


γ) με την αποφυγή από την πλευρά του σχολικού συμβούλου να επισκέπτεται συχνά τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς κατά τη διεξαγωγή των διδασκαλιών τους.


δ) με την παρακολούθηση κατάλληλων επιμορφωτικών προγραμμάτων.


Η απειθαρχία των μαθητών είναι ένα σύνηθες φαινόμενο στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ποια άποψη για τον τρόπο πρόληψης και αντιμετώπισης από αυτές που αναφέρονται στις επόμενες δύο ερωτήσεις (23 και 24) είναι σε πρώτη φάση από παιδαγωγική σκοπιά η ορθή;


23. Ο σωστός τρόπος πρόληψης της απειθαρχίας των μαθητών στο σχολείο συνίσταται:


α) στην αποδοχή του μαθητή από το σχολείο.


β) στην αποδοχή του μαθητή από την οικογένεια.


γ) στη συζήτηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τον απείθαρχο μαθητή ενώπιον των συμμαθητών του.


δ) στη διακοπή του μαθήματος από τους εκπαιδευτικούς κάθε φορά που προκύπτει μια περίπτωση απείθαρχης συμπεριφοράς και συζήτηση με τους μαθητές.


24. Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης της ανάρμοστης συμπεριφοράς των μαθητών συνίσταται:


α) στην άμεση διακοπή της διδασκαλίας και στην τιμωρία των μαθητών που εκδηλώνουν ανάρμοστη συμπεριφορά.


β) στην άμεση επίπληξη και στην τιμωρία όλων των μαθητών της τάξης.


γ) στην επιεική βαθμολόγηση των απείθαρχων μαθητών από τους εκπαιδευτικούς.


δ) στην αλλαγή συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών.


25. Η μαθητοκεντρική προσέγγιση της σχολικής διδασκαλίας συνδέεται κυρίως με:


α) τις συμπεριφοριστικές μαθησιακές θεωρίες.


β) τον βαθμό αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος.


γ) τις αντιλήψεις του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.


δ) το κονστρουκτιβιστικό μοντέλο μάθησης.


26. Σύμφωνα με τον Jerome Bruner (Μπρούνερ), η δομή κάθε σχολικού γνωστικού αντικειμένου/μαθήματος:


α) αναφέρεται στα ιδεολογικά και κοινωνικοποιητικά χαρακτηριστικά του γνωστικού αντικειμένου.


β) σχετίζεται με τη δομή του αναλυτικού προγράμματος.


γ) σχετίζεται με το σχολικό κλίμα της τάξης.


δ) αναφέρεται στις βασικές έννοιες και στις σχέσεις που διέπουν κάθε επιστημονική περιοχή.


27. Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών, η σχολική αποτυχία των μαθητών (όχι των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) οφείλεται:


α) αποκλειστικά σε γενετικούς παράγοντες και σε προβλήματα ατομικής παθολογίας.


β) σε αρνητικές μόνο επιρροές στο πλαίσιο της «πυρηνικής» οικογένειας.


γ) στον μικρό αριθμό μαθητών της τάξης.


δ ) σε κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες.


28. Οι συγκρουσιακές καταστάσεις μεταξύ των μαθητών στο σχολείο:


α) πρέπει να θεωρούνται ως μία πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και ως ευκαιρία για μάθηση.


β) πρέπει να αγνοούνται με την προσδοκία ότι θα εκτονωθούν.


γ) πρέπει να καταστέλλονται στη γένεσή τους με τη συγκρότηση μόνιμων διαμεσολαβητικών μηχανισμών.


δ ) πρέπει να αντιμετωπίζονται με μεγάλη ανοχή από τους εκπαιδευτικούς.


29. Στην επαγωγική μέθοδο διδασκαλίας ξεκινά και καταλήγει κανείς:


α) από το ειδικό στο γενικό.


β) από το γενικό στο ειδικό.


γ) από το αφηρημένο στο συγκεκριμένο.


δ) από το συνολικό στο επιμέρους.


30. Είναι κοινή παραδοχή ότι ο εκπαιδευτικός αποτελεί για τους μαθητές πρότυπο προς μίμηση. Τι σημαίνει αυτό για έναν εκπαιδευτικό;


α) ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να δείξει/διδάξει στους μαθητές όχι εκείνα που πρέπει να ακολουθήσουν, αλλά εκείνα που πρέπει να αποφύγουν.


β) ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να κάνει ό,τι του προτείνουν οι γονείς των μαθητών.


γ) ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να κάνει ό,τι του προτείνει η πολιτεία.


δ) ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να εφαρμόζει στην πράξη τις αξίες, τις αρχές και τους κανόνες που διδάσκει στα μαθήματά του.


31. Σύμφωνα με τον Comenius (Κομένιο), η διδασκαλία αποτελείται από τα εξής στάδια:


α) Μνήμη, Νόηση, Χρήση.


β) Σαφήνεια, Σύνδεση, Σύστημα, Μέθοδος.


γ) Ανάλυση, Σύνθεση, Σύνδεση, Σύστημα, Μέθοδος.


δ) Προετοιμασία, Παρουσίαση, Σύνδεση, Περίληψη, Εφαρμογή.


32. Η φυσική μάθηση είναι μια διαδικασία:


α) σύνθετη.


β) προγραμματισμένη.


γ) αυθόρμητη.


δ) πολύπλοκη.




πηγη:tanea.gr

κλικ εδώ για :
Related Posts with Thumbnails