Το «τελευταίο της χαρτί» παίζει η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, εάν και πριν από δυο χρόνια είχε προαναγγείλει το κλείσιμο των Ο.Α., αυτή την φορά εμφανίστηκε βέβαιος για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας, υπό τη σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. Διατήρηση ονόματος - σήματος και 2/3 των δρομολογίων.Όπως προβλέπει το σχέδιο που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση στην Ε.Ε., η νέα εταιρεία θα διατηρήσει το σήμα και το όνομα της παλαιάς, ενώ θα υπάρξει εθελούσια έξοδος για 2.500 εργαζομένους, καθώς και μετατάξεις εργαζομένων σε δημόσιους οργανισμούς, με περίπου τις ίδιες μισθολογικές συμβάσεις. Το ενδιάμεσο σχήμα, μέχρι την πώληση, θα αποτελέσει η Pantheon Airways, η οποία θα μετονομαστεί σε «νέα Ο.Α.», όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εκκαθάρισης των Ο.Α. και οι διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. Οι δυο εταιρείες, οι Ο.Α. και η Pantheon αναμένεται να λειτουργούν παράλληλα από το φθινόπωρο του 2008 έως την άνοιξη του 2009.Στο μεσοδιάστημα, η Pantheon, η οποία θα καταστεί «υπεργολάβος» των Ο.Α., θα απορροφά περιουσιακά στοιχεία (δρομολόγια, αεροσκάφη), την ίδια περίοδο που οι Ο.Α. θα οδηγούνται σε εκκαθάριση. Συγκεκριμένα, ο μετασχηματισμός, τόσο των Ο.Α., όσο και της Ο.Α. –Υπηρεσίες, θα γίνει μέσω της δημιουργίας τριών θυγατρικών εταιρειών, προκειμένου το ελληνικό Δημόσιο να προχωρήσει στην εκκαθάρισή τους κι έτσι να παρακαμφθούν οι ενστάσεις της Ε.Ε. σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις.Στόχος είναι η νέα εταιρεία πτητικού έργου να διασφαλίσει, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, το πτητικό έργο και κυρίως τους λειτουργικούς και κερδοφόρους προορισμούς του εσωτερικού και εξωτερικού. Προτεραιότητα αποτελεί η κάλυψη των άγονων γραμμών, δηλαδή των νησιών, κάτι για το οποίο επιδοτούνται οι Ο.Α. με 100-120 εκατ. ευρώ ετησίως. Όσον αφορά το όνομα, θα αποπειραθεί η χρήση κάποιου παραπλήσιου, πιθανότατα του Olympic Air ή Olympic Lines. Στη συνέχεια, προβλέπεται η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, από όπου θα προκύψει επενδυτής για τη νέα εταιρεία. Πρόθεση για την αγορά της «νέας ΟΑ», σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, έχουν εκδηλώσει αραβικά κεφάλαια και κρατικά funds, εάν και η κυβέρνηση θα επιθυμούσε να επιδείξει δείξει ώριμο ενδιαφέρον και ελληνικά κεφάλαια. Αντίστοιχη διαδικασία θα ακολουθηθεί και για τις υπηρεσίες εδάφους, την ΟΑ-Υ, η οποία θα σπάσει σε 3 κομμάτια, καθώς θα προκηρυχτούν διαγωνισμοί για την επίγεια εξυπηρέτηση, το cargo και τη τεχνική βάση.Εθελούσια έξοδος 2.500 ατόμων–Πρόγραμμα μετατάξεωνΓια τους εργαζόμενους του ομίλου της Ο.Α. προβλέπεται πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, με πλήρη συνταξιοδότηση για όσους έχουν 6.000 ένσημα. Όσοι μπουν στο πρόγραμμα, θα λάβουν και εφάπαξ.Στην παραπάνω διάταξη αναμένεται να ενταχθούν 2.500 εργαζόμενοι.Επίσης, θα εφαρμοστεί πρόγραμμα μετατάξεων (σε ΥΠΑ και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών), ενώ οι 4.000 συμβασιούχοι του ομίλου θα πριμοδοτηθούν, με πρόσθετα μόρια σε διαγωνισμούς του δημοσίου, εάν και εφόσον δεν απορροφηθούν στη νέα εταιρεία.Για τη χρηματοδότηση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου θα απαιτηθεί κονδύλι 1 δισ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, το οποίο θα καταβάλλεται σταδιακά τα επόμενα χρόνια. Πάντως, δυναμικές αναμένονται οι αντιδράσεις των εργαζομένων της Ο.Α., σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΣΠΑ Μανώλη Πατέστο, εάν και αρκετοί εργαζόμενοι θα ξεκαθαρίσουν τις διαθέσεις τους, μόλις δουν -εγγράφως- τις θέσεις του υπουργείου Μεταφορών για το σχέδιο εθελούσιας εξόδου και μετατάξεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου